tag:blogger.com,1999:blog-3460007079292633263.post2235353347226650079..comments2023-05-27T02:11:43.429-07:00Comments on Over The Hill?: Test av metabolismFiliphttp://www.blogger.com/profile/02590430017945305764noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-3460007079292633263.post-13087518467190605032010-05-16T04:26:58.680-07:002010-05-16T04:26:58.680-07:00Riktigt skönt och nördigt inlägg! Det kan inte bli...Riktigt skönt och nördigt inlägg! Det kan inte bli bättre än så här.MiMahttps://www.blogger.com/profile/07770884816613896727noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3460007079292633263.post-42772270555313914112010-05-11T16:29:51.501-07:002010-05-11T16:29:51.501-07:00Bromsande kraft, hastighet i kvadrat,
Effektåtgån...Bromsande kraft, hastighet i kvadrat, <br />Effektåtgång, hastighet i kubik. <br /><br />Jag fick upp knappt 38.9 blås på 250W, ganska bra antaganden av din frontarea och ekipagets dragkoefficient.<br /><br />Nu ska jag försöka att inte grotta ner mig i detta. Men måste erkänna att jag började läsa på sidan. För den som inte orkar läsa om rullmotstånd för olika däck så går det mkt bra att köra roll-off's om man kan logga hastighet och tid. Bara trampa upp ordentligt med fart (i två riktningar för att minimera inverkan av väglut och vind) och sedan logga hur snabbt hastigheten sjunker. <br /><br />Ser fram emot nästa test!Unknownhttps://www.blogger.com/profile/01449073737401076382noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3460007079292633263.post-33887256531575027622010-05-11T05:03:08.171-07:002010-05-11T05:03:08.171-07:00Ojdå, ökar med kubiken av farten till och med! För...Ojdå, ökar med kubiken av farten till och med! För min del är 250w ungefär lika med 37-38 km/h i nollvind på en relativt platt bana. Rekommenderar www.analyticcycling.com för dom som vill snöa in i siffror.Filiphttps://www.blogger.com/profile/02590430017945305764noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3460007079292633263.post-20733043104311832012010-05-10T09:50:18.614-07:002010-05-10T09:50:18.614-07:00Kul blogg.
Fick något ryck när jag läste här och...Kul blogg. <br /><br />Fick något ryck när jag läste här och plottade effekt/hastighet-graph. <br />Har du koll på, mellan tummen och pekfingret, hur fort du cyklar vid 250w-belastning.<br /><br />effektåtgången ökar med hastigheten i kubik om man bortser från rullmotstånd, väglutning och acceleration.Unknownhttps://www.blogger.com/profile/01449073737401076382noreply@blogger.com