torsdag 18 mars 2010

Vård av busigt barn


The destroyer of sleep



Idag bestämde jag mig för att "labba" hemifrån. Ett privilegium som vi har som bara använder hjärnan på jobbet. Mina händer börjar se bögigt lena ut, som gjorda för en kosmetikareklamfilm... Brukssarbetaren i mig skäms djupt.

Ligger lite back på den teoretiska fronten i det jag forskar om för tillfället och istället för att lägga x antal minuter på arbetspendling så stannade jag hemma och läste artiklar istället. Trots att Love ville att jag skulle lysa med en ficklampa i munnen hela tiden (favoritsysselsättning no 1) så kom jag faktiskt på en riktigt bra grej alldeles precis, nästan så jag vill åka till labbet ändå och testa idén. Men nä, det kan vänta till imorgon. Fasen, dom där fria radikalerna är inte så dumma ändå.

Har hunnit med lite träning också. I måndags sprang Antti, Dave, Lelle och jag ett inomhuspass på 10x1000m med 1 min vila. Trots att det var relativt lugnt tempo (snitt 3.34-3.35) så har jag haft en djup träningsvärk i hamstrings sen dess. Kan det bero på att det var första gången sen mitten av december som jag hade bra friktion under skorna och inte halkade 2dm bakåt vid varje löpsteg? Antti som aldrig brukar vara något vidare på intervaller visade att även gamla gubbar kan och drog på nästan alla intervallerna.

Tidigt denna morgon körde vi ett ganska intensivt simpass där huvudsetet var:

50 löst 200 hårt
100 löst 150 hårt
150 löst 100 hårt
200 löst 50 hårt

Jag gjorde 2.40 på 200ingen och 1.15 på 100ingen och 33 på 50an vilket jag är ganska nöjd över med tanke på den högst bristfälliga simträningen i vinter.

När jag tittar ut genom fönstret skrattar jag högt för mig själv och vrider mina händer av upphetsning, den stora högen med död snö börjar vika sig för plusgraderna och smälter sakta undan och jag kan snart plocka fram järnhästen från sin vinterförvaring.

Här ska det tränas!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar