lördag 13 april 2013

Ner med internet

Som det säkert märks så är denna bloggen ganska nedlagd. Min tanke har varit att skriva lite lättsamt om träning, fysiologi, näringslära och fysiska aktiviteter i stort. Utspätt med en hel del ironi och lite allmänt krimskrams. Känslan jag har är ändå att det gått inflation i alla bloggar, twitters och all "kunskap" som sprids på nätet. I mina ljusare stunder har jag ansett att några av mina blogginlägg varit hyggligt välbalanserad leksam vetenskap och i allafall närheten av någon sorts "sanning".

Men nu ger jag upp, efter att ha läst 3 helt absurda blogginlägg som "gillats" och "retweetats" tusentals gånger och där kommentarerna ofta bara är "Word" eller "xxx for president", så erkänner jag mig besegrad.

Ärligt talat var inte världen lite bättre innan Internet?

Men åsiktsfrihet är bra, tro vad ni vill då. Drick utspätt guld till frukost, träna bara 30 sekunder om dagen, undvik rotfrukter för de innehåller så mycket kolhydrater, dränera lymfsystemet med holistiska stenar, få auramassage för 800 kr i timmen, tro att ni sparar tid genom att anställa en nanny, intala er själva att klimatförändringarna är ett påhitt och tro att ni kan klimatkompensera en Thailandresa genom att köpa Vi-skog i Brasilien. Men kom inte och gnäll sen.

En sak ber jag om. Kolla in denna dokumentär, den är bra. Hur länge klarar ni titta? Jag fick bita ihop rejält för att klara fram till 24 minuter, sen blev det för mycket. http://earthlings.com/?page_id=32

Nitro checkar ut.
Hoppas vi ses.

16 kommentarer:

  1. Amen durå!

    Nåja, du kunde ju i alla fall gjort reklam för eran nya bok. Nu skall jag justera mina chakran inför morgondagens långpass.

    SvaraRadera
  2. Det är så tråkigt när de som är en motvikt mot allt strunt ger upp. Lite som när bra engagerade människor säger att de inte ska skaffa barn för att de inte vill att de ska växa upp i den här världen. Det är ju just de personerna som bör uppfostra nya människor.

    SvaraRadera
  3. Så synd, din blogg är ju en av de få läsvärda... Hoppas vi får se dig på ett eller annat triathlon i alla fall. Boken kommer beställas:-).

    Mvh
    Ronnie

    SvaraRadera
  4. Håller med övriga, motvikten behövs för allmänhetens bättre.
    Vissa av oss tycker ju det är riktigt kul att få kunskap från de som vet och testar sina tankar osv.

    tråkigt tråkigt tycker jag

    SvaraRadera
  5. instämmer i klagokören. när man just hittat hit!

    SvaraRadera
  6. Filip. du har ju redan lagt ned din blogg minst en gång tidigare. Kör på istället. jag har förresten redan beställt boken. problemet är att vi andra *bara* har nonsens att skriva om.

    SvaraRadera
  7. MEN DÅ, den enda bloggen värd att läsa. Har följt dig sedan första inlägget på over the hill.. men hur gick det förresten, fixade du sub2? Jaja allt har sin tid, även internet, i sak har du trots allt så jävla rätt, lägg ner! Ses på banan!

    SvaraRadera
  8. Den enda vettiga bloggen på internet lägger ner! Vart är världen på väg? Nu säljer jag nog min dator och flyttar ut till en kåta i skogen.

    Världen var nog inte bättre före internet men effektiviteten på kontorsarbetsplatser var nog ungefär 200% högre då... Är det meningen att jag ska börja jobba nu när jag inte kan läsa på din blogg? Är det det som var meningen va? Om jag börjar få något gjort på arbetstid är det ditt fel, bara så du vet!

    SvaraRadera
  9. Og dette var den eneste bloggen jeg leste.. Til og med svensk! Trist, må jeg trene selv nå?

    SvaraRadera
  10. Rent nonsens att det skulle vara ANDRA bloggars låga kvalitet som gör att du lägger ner din master-blogg. Den riktiga förklaringen är ju förstås att du måste lägga tid och energi på annat, har nästan lagt av med hård träning, blivit lite för otränad för att våga visa upp det, och i hemlighet har startat en trädgårdsblogg istället. Det som är mest synd med den här nerläggningen är ju förstås att nu kommer aldrig någon någonsin mer få någon som helst information om Lill-kötta.

    SvaraRadera
  11. Neeeeej! Hoppas starkt på att du bara kör en time-out här och återkommer med åtminstonde med några uppdateringar om vad som händer!

    Har precis beställt boken också, ser lovande ut! Keep it up!

    SvaraRadera
  12. Jag har heller inte klarat mig igenom Earthlings ännu.

    Men du, det där med att lägga ned bloggen tycker jag inte alls är kul. Jag har slutat läsa träningsbloggar pga inflationen och tramset. Varför inte finnas kvar som ett ljus i mörkret? Det är faktiskt roligt att då och då få höra lite om vad du pysslar med och tänker på. Ciao.

    SvaraRadera
  13. Instämmer i att det behövs en motvikt till all skit och det är av precis den anledningen som din blogg är den första jag har klickat in på det senaste året. Tycker dock det är tråkigt att du använder vaga ursäkter för att lägga ner. Säg som det är istället - du tycker inte det är lika kul längre. Annars hade du fortsatt och trotsat alla värdelösa bloggar där ute och levererat lite substans och ljus i allt mörker.

    Det har varit riktigt imponerande att följa dig. Hoppas att detta bara är tillfälligt. Lycka till med vad du än gör!

    /Per N

    SvaraRadera
  14. Äsch vad synd att du lägger ned skrivandet, just på grund av överflödet av dynga på nätet behövs det motvikt. Moteld? Nå, hoppas bloggtimmarna blir nyttiga träningstimmar istället :)

    SvaraRadera