tisdag 27 september 2011

Test av kropp

Tanken var ju att köra ett tröskeltest för att utvärdera träningen de senaste veckorna. Men en rykande ny SRM-hoj har anlänt till labbet och det är svårt att hålla benen borta från den. Körde därför ett 40 min time-trial all-out på den nu på eftermiddagen som formtest. Time-trialet är väldigt enkelt men samtidigt väldigt svårt och komponerat av Micke Flockhart. Upplägget är bara att försöka snitta så himla många watt som möjligt i 40 minuter men man gör det blindat utan feedback från vare sig pulsmätare eller andra siffror. Jag snittade 316 watt som jag är mäktigt stolt över. Flockhart snittade 289 watt, vilket tydligen räckte för att förlora Finnmarksturen med några centimeter. Sen ska ju han hålla på och dela watten med kroppsvikt och sånt men det struntar jag i. Bara för att han är så liten och späd... Dessutom hade jag redan tryckt in 3 timmar cykel innan frukost med 5x5 min max vilket var mitt första hårda pass på ett par månader. Men sen tog det 2h 15 min för mig att ta mig hem i motvinden.

Kanske gör tröskelpasset senare i veckan om jag hinner.

Jag får ofta kritik för att jag inte bloggar med mer bilder och många menar att jag skulle ha fler läsare om jag la ut mer bilder. Men precis som Dostojevskij inte aspirerade på att sno läsare från Kalle Ankaklubben vill jag inte locka hit ströläsande internetscannande ungdomar i onödan. Ni får se mig som träningsbloggarnas svar på Immanuel Kant.

(Här kan ni visualisera er en svettig Filip efter avklarat träningspass)

4 kommentarer:

  1. Immanuel Kant was a real piss-ant who was very rarely stable. Heideggar, Heideggar was a boozy beggar who could think you under the table.

    SvaraRadera
  2. Jag bloggar - alltså är jag...

    SvaraRadera
  3. Skönt att formen är i antågande. Ingen känsla är bättre. Jag droppar ett eventuellt söndagspass. Jag ska tävla på Sydpoolen på eftermiddagen. Men nästa söndag är jag spelbar.

    SvaraRadera
  4. Trevligt med text. Fungerar faktiskt mycket bra att visualisera och då är det nästan bättre att slippa bilderna...

    SvaraRadera