söndag 17 juli 2011

8a i Säter

Det gick väl lite bättre än förväntat i Säter. I bilen på vägen upp kändes det som det skulle bli värsta skämtloppet från min sida och när jag felnavigerat mig in till mitten av den triangel som simbanan bestod av kändes det som det skulle bli en lång dag. Bara att simma tillbaka till bojen jag missat och fortsätta. Plockade massa med tid och placeringar på den tuffa cyklingen, siktet var att cykla ikapp Roger som simmat 6 och en halv minut snabbare än jag. Insåg snabbt att Roger hade oväntat bra krut i benen och jag hade fortfarande en hel minut upp till honom på löpningen. Löpbanan bestod av en tvärbrant backe på ca 400m sen var resten nedför eller på platten. Höll 3.45-3.50/km förutom i backen men lyckades inte ta in. I mål var det han fortfarande 20 sek före mig. Ångrade bittert att jag övertalat honom att prova den centralstimulerande drogen koffein i bilen på vägen upp... Kicken var stark och slutade 3a och gick ekonomiskt plus på hela resan, ett par sådana lopp om dagen 365 dagar per år så kan han lägga läkarstudierna på hyllan.

Snittpulsade 158 bpm över hela loppet vilket är 10-12 slag lägre än vad jag brukar ha. Vet inte varför det blev så. En väldigt märklig känsla att vara undertränad och utvilad jämfört med nedtränad och seg som jag brukar vara på kortare lopp när jsg ligger i full träning. Lite blodad tand måste jag erkänna att jag fick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar