måndag 5 december 2011

Vad gött det är att träna

Ursäkta gårdagens franska. Jag drabbades av tillfällig hybris och kände att the world is not enough eller le monde ne suffit pas som vi fransmän brukar säga.

Idag fick jag bekräftat vad härligt det är att träna. Genom att vara invalid hela dagen blir sådant extra tydligt. Vintern verkar ju vara i antågande och igår fick jag därför bråttom att gräva klart min jordkällare innan tjälen sätter sig. Då dagens ljusa timmar är ganska få fick jag framåt kvällen göra en liten brasa brevid hålet för att kunna gräva efter mörkrets inbrott. Ljuset från brasan var inte tipptopp och jag slant rejält några gånger när jag baxade upp hala och leriga stenbumlingar ur hålet . Vid en av slintningarna lyckades jag sträcka något i nacken men inte värre än att jag kunde fullfölja insatsen. Men när klockan ringde 04:45 imorse var jag en stel och öm man och dagens Babylontripp fick bytas mot laptoppande i soffan. Lite "35-åring och dags för veteranklassen" på sådana åkommor. Satsar på nya friska tag imorgon istället.

I detta nu faller säsongens första snö utan för rutan! Hakuna matata!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar