torsdag 29 april 2010

Lite muntrare

Hej Bloggen. Efter dödsmagviruset så har det varit lite upp och ned med formen. Kände mig stark i mitten på förra veckan och trodde att jag var på G igen men sen när jag skulle köra ett snabbdistanspass i lördags så var det katastrofjobbigt och jag fick någon form av härdsmälta. Till viss del berodde väl det på att jag gjorde en klassisk aprilgrej, nämligen att klä på sig varmt och med underställ och hela kittet bara för att man är van vid att alltid frysa efter en lång sibirisk vinter. så pang, så är det 15 grader varmt och man blir kokt i sina vinterkläder. Men har ändå harvat runt men någon form av viruskänsla i kroppen ända till igår då jag hade ett mongobra cykelpass, tanken var lung och fin distans men benen kändes klösiga och jag kunde inte låta bli att öka på watten lite grann. Sen lite bakslag igen idag men nu har jag gett mig tusan på att vekheten är ett minne blott.

Maxtestade idag förresten, 5.33 l/min eller 72 ml/kg. Precis som vanligt alltså. Tryckkammaren nästa vecka.

4 kommentarer:

  1. Jepp, Tomas å jag maxar där nästa vecka. Se om vi är plus eller minus-varianter och om vi kan relatera det till mitokondrieprylen. Hypotesen lyder:
    Filip=minus
    Tomas=plus

    SvaraRadera
  2. Läste precis om Björn Ferry,han verkar helnöjd med sitt low carb upplägg. Räckte dessutom till ett OS guld. Många bud om vad som funkar bra !!

    SvaraRadera
  3. Bodne: Low carb och low carb... Många bud om vad som är bra är det, helst om man läser kvällspressen. Innan jag testar fettkost inväntar jag den första vetenskapliga studien som åtminstone inte visar på negativa effekter!

    SvaraRadera