söndag 27 juni 2010

Nästan mängdträning

Jag klarade med nöd och näppe gränsen för vad som kan kallas en mängdvecka, nämligen 20h. Egentligen ska antalet timmar under en mängdvecka börja på 3 och ha en annan siffra efter sig. Börjar den på 4 så finns det risk att man sakta förvandlas till Gollum... Ja, det där med träningslära är inte så lätt.

Sammanfattningsvis kan man säga att kroppen varit småpissig hela veckan med tunga ben och allmänt ganska seg känsla. Min tanke är ju ändå att hålla så mycket av träningen som möjligt nära tävlingsfart på Ironman så kanske inte konstigt att jag är trött. Undantaget från pissigheten var dagens cyeklpass på lite dryga 4h i IM-puls, eller egentligen var det löpningen direkt efter som kändes bra. Inga stordåd men inte heller pissigt.

Har gjort ett nytt metaboltest också, det går åt rätt håll men aningen långsammare än jag hoppats. Har semester från grafernas värld, kanske lägger upp dom senare. Resultaten kan sammanfattas som ett par procent lägre kolhydratförbrukning i tävlingsfart. Nu blir det lite mindre träning nästa vecka med lite mer intervaller (inga hårda dock) och jag hoppas att Formen ska infinna sig. Börjar bli lite otålig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar