torsdag 17 mars 2011

I kvalet om valet

Klockan är efter 21. Det har varit en lång dag på jobbet. Jag gick upp 05.35 och simmade imorse. Jag har precis halvsovit i samband med nattande av 2-åringen. Ute är det blåsigt och ganska rått väder. Tidig väckning imorgon. Jag kan nu välja mellan:

- Vara en vanlig förslappad småbarnsförälder, bre en macka med extra margarin på och slå mig ner i soffan.
- Sticka ut och bränna av en timme intervaller, komma hem helt uppjagad och inte somna förrän framåt småtimmarna.

Tar strax beslutet. Precis som igår och som jag kommer behöva göra imorgon. Det är summan av alla dessa beslut som ger resultat. Det ena valet kommer leda till en snorig näsa, ömt knä och ABC-hosta hela kvällen. Det andra till ett långsamt förfall som sakta och obemärkt kommer smyga sig på tills jag slutligen sitter i en bastu någonstans, frånskild för andra gången, förbittrad, med 1.3 promille i blodet, 14kg lättja kring midjan, kärlkramp i uppförbackar, fru och barn som skäms över mig de få gånger jag tar mig till badhuset, med en oanvänd Stairmaster under sängen, slagvolym som en mindre terrier och snackar om hur bra jag kunnat bli om jag haft lika fina förutsättningar som xxx och om inte om hade varit.

Vad väljer ni?

4 kommentarer:

  1. Greven har redan valt, det vet du. Appropå bastu så inser jag nu att jag blev lurad vid Sthlmsbesöket. Förslaget om bastutävling var helt klart en strategi från Phil's sida. Eftersom du har en dokumenterad uppövad värmetålighet fick jag kasta in handduken senare på kvällen efter endast en 75:a och några u-båtar.

    SvaraRadera
  2. Valet är lätt, men inget av de två du gav som alternativ:). Skippa mackan, soffan och träningen, lägg dig och sov 21.05 och träna pigg som en mört i morgon...
    Skämt åsido - det är helt klart en lång rad av kloka småbeslut som leder rätt. Latmasken har lite för stor del i beslutet ibland bara.
    Mvh
    RoE

    SvaraRadera
  3. Lycka till med sista biten inför disputationen. Hörde era pravader från igår med alla tester. Wow. Om du behöver en middle-of-the-pack ref. någongång ställer jag gärna upp.
    Hälsningar från Trimaster

    SvaraRadera
  4. Hej Filip!

    Välj att springa med oss imorgon! 07:00 Bron. Har massa frågor om fatmax, ifall du har lust att förklara.

    SvaraRadera