söndag 16 maj 2010

Familjeanpassad träning

Veckans träning till ända. Precis efter att jag bombat mig fullständigt på ett FATmax cykelpass kom jag på att jag har en deadline kl 24.00 i natt för en "project proposal" i intracellulär kalciumsignallering. Och mina hjärnceller som precis dragit sig tillbaka till reptilhjärnan för att mumsa i sig det sista glukoset som finns kvar...

Träningen har flutit på bra sen sist, inga enorma mängder (typ 12-17h/vecka) men mycket i den omtalade tävlingsfarten. Tycker det funkar helt ok, träningen tar inte för mycket tid men känns ändå relevant för vad jag ska prestera längre fram och frånvaron av tokhårda intervaller gör att jag har juste kontinuitet. Igår var vi ett kraftigt gäng karlar som körde långpass i Nackareservatet, fick dryga 35km med 21km i rätt intensitet fick jag ihop. Sent idag ett cykelpass utan glykogen och redan efter 30 minuter känns det som man varit ute i 5h. Lite motvind och kramp på det så blev det riktigt jobbigt trots att jag bara fick knappa 3h.

Till sist ett tips för bloggare som vill ha många träffar på sin blogg: använd ordet "LCHF" så kommer snart 15 rabiata sektmedlemmar skriva ilskna kommentarer och länka vidare till alla de känner. Riktigt hett ämne! Nästan som de kungligas bröllop. Men utan kex under gåsleverpastejen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar